اسامي 11 فيلم بخش مسابقه سينماي آسيا در بيستونهمين جشنواره بينالمللي فيلم فجر اعلام شد.
به گزارش آکادمی هنر به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، اين فيلمها از كشورهاي كره جنوبي، ژاپن، قطر، چين، تايلند، لبنان، هند و قزاقستان به اين بخش راه پيدا كردهاند.
اسامي فيلمهاي بخش مسابقه سينماي آسيا در جشنواره بيستونهم فيلم فجر به شرح زير است:
1- فيلم 71-درون آتش ساخته جان اچ.لي از كره جنوبي 2010
2- گروگان گير تصادفي ساخته هيدئو ساكاکي از ژاپن 2010
3- عقربه ساعت ساخته خليفه المريخي از قطر 2010
4- در اعماق ابرها ساخته لیو جي از چين 2010
5- داستان كيوتو ساخته يوجي يامادا و تسوموتو آبه از ژاپن2010
6- جنايت و حضورذهن ساخته تام والر از تايلند2010
7- مادر مغولي من ساخته نينگ كاي از چين2010
8- دهكده يك نفره ساخته سيمون الحابر از لبنان2008
9- برنامه زنده از دهكده پيپلي ساخته آنوشا ریزوي از هند2010
10- راهآهن ساخته یوشيناري نيشيكوری از ژاپن2010
11- سرگردان ساخته آكان ساتايف از قزاقستان2009
سید فاضل وزیری محبوب
سینما را از آن جهت هنر خواندهاند که بیواسطه با احساسات و عواطف مخاطب در ارتباط است و البته این ارتباط از نقش ذوق و سلیقهی سینماگر در خلق اثر نشأت گرفته و در واقع حاصل تأثیر مستقیم عواطف هنرمند در اثر هنری است. در دیگر نگاه سینما یک صنعت به شمار میرود و البته از این زاویه تنها هنری است که همواره با صنعت توأمان است. ادامه مطلب یادداشت اول: رسالت یک فیلم اجتماعی
پوسترهاي سومين جشنواره بينالمللي هنرهاي تجسمي فجر، با طراحي ابراهيم حقيقي، رضا عابديني و محمد خزايي منتشر شد.
به گزارش آکادمی هنر امير عبدالحسيني دبير هنري اين جشنواره به خبرنگار ایسنا گفت: براي اين دوره از جشنواره 3 پوستر از سوي هنرمندان مطرح اين عرصه طراحي و منتشر شده است.
به گزارش آکادمی هنر قباد شیوا در مراسم بزرگداشت 70 سالگی خود در نگارخانه "ایست" درباره آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه به خبرنگار برنا گفت: برخی از تصویرسازیها مربوط به متلهای ایرانی است. همچنین برای برخی متلها نوشته نشدهای که نشر "هزار" از آدمهای روستاهای مختلف جمع آوری و در سه جلد کتاب چاپ کرده است، تصویرسازی انجام دادهام.
وی با بیان اینکه قصه های ایرانی همیشه خوب و بد دارند و خوبی هم موفق میشود، افزود: این تصویرسازیها متعلق به سال 87 است و چند جلد از این متلها هم با عنوان سرگذشت سه برادر از افسانههای قریه برزرود، سرگذشت دختر سلطان از افسانههای قریه برزرود، دگر از افسانههای قریه برزرود و ... به چاپ رسیده است.
این هنرمند گرافیست عنوان کرد: جمع آوری متلهای ایرانی کار بسیار مثبتی است، زیرا در حال از بین رفتن است و تنها از میکی موس قصه هایی بیان میشود.
وی تصریح کرد: تصویرسازی در ایران به دلیل عدم سرمایه گذاری ناشران از بین رفته است. من نیز اغلب کارها را مجانی تصویر میکنم چون ناشر بودجه و سرمایهای برای هزینه تصویرسازی ندارد. تنها برخی کارهای کامپیوتری مانده است و کاریکاتورهایی که در روزنامهها میکشند.
شیوا درباره فضای کارهای خود نیز گفت: در کار گرافیک نگاه هنری و وزنه هنری و پرداختن به ارزشهای فرهنگی برایم ارزشمند و لذت بخش است تا انجام کار مشتری پسند و دریافت هزینه.
به گزارش آکادمی هنر ساعتی پیش نامزدهای بهترینهای سال 2010 توسط آکادمی اسکار (Academy Awards 2011) که مهمترین رویداد سینمایی جهان محسوب میشود در برنامه زنده برنامه جوایز کانال abc معرفی شدند. طبق اعلام آکادمی اسکار Oscar نامزدهای بهترینهای سینمایی سال 2010 به ترتیب زیر هستند:

ادامه مطلب لیست کامل کاندیدهای هشتاد و سومین دوره اسکار (Oscar 2011) اعلام شدند
به گزارش آکادمی هنر، روابط عمومي خانه سينما به آگاهي مي رساند نماينده تام الاختيار معاونت سينمايي در كارگروه مشترك بابك خانيان درحضور كليه ي اعضاي كارگروه در آغاز جلسه مورخ 29/10/89 اظهار داشت: "آقاي شمقدري پيش از آمدن مان به اين جلسه به من زنگ زدند و تأكيد كردند براي تمام مسايل في ما بين راهكار پيدا كنيد" و در مورد شركت نمايندگان خانه سينما در شوراي پروانه ساخت هم دقيقاً از قول آقاي شمقدري اظهار كرد:" كه بعد از معرفي نمايندگان خانه سينما، آنان در شوراي پروانه ساخت حضور پيدا خواهند كرد".
قطعاً همانطور كه خود سيد عليرضا سجادپور نيز ابراز كرده يا اطلاعات وي ناقص بوده ، يا نماينده معاونت سينمايي در كارگروه مشترك (بابك خانيان)، گفته ي معاون سينمايي را جعل كرده است. اظهاراتي كه صراحتاً دركارگروه ودر حضور نمايندگان معاونت و خانه سينما مطرح شد. بدون شك مديركل نظارت ارزشيابي اولين كاري كه مي توانست پيش از آن اظهار نظر انجام دهد اين بود كه با مراجعه به آقايان خانيان، فروتن و رسوليان (نمايندگان معاونت سينمايي در كارگروه مشترك) كه در اين جلسه حضور داشتند موضوع رو جويا شود.
البته قابل فهم است كه چرا آقايان از پذيرش حضور نمايندگان خانه سينما در اين شورا طي يكسال گذشته طفره مي روند. نمايندگان خانه سينما حافظ منافع سينماي ملي ايران هستند. به علاوه شوراي پروانه ساخت گلوگاه اطلاعات توليددر سينماي ايران است. شايد آقايان مصلحت نمي دانند كه نمايندگان خانه سينما درمعرض اطلاعات و آمار قرار گيرند. به هرحال شفاف شدن موضوعاتي از اين قبيل كه اعضاي شوراي پروانه ساخت كه در عين حال عضو هيئت امناي بنياد سينمايي فارابي و نيز شوراي تسهيلات و همچنين عضو شوراي پروانه نمايش هستند؛ چگونه سالانه چندين پروانه ساخت و تسهيلات دريافت مي كنند؟ يا براي كدامين دفاتر مديران سينمايي پروانه ساخت از پس پروانه صادر مي شود، البته كه دشوار و ناخوشايند است!