
جدیدترین فیلم اصغر فرهادی با نام «همه میدانند» با حضور پنهلوپه کروز و خاویر باردم به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ انتخاب شد.
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ با فیلم «همه میدانند» Everybody Knows جدیدترین فیلم اصغر فرهادی کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار کار خود را شروع میکند.

بازیگر سرشناس هالیوود به عنوان رییس هیات داوران بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ انتخاب شد.
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، به نقل از سایت جشنواره کن، امسال فردی به عنوان رییس بخش «نوعی نگاه» کن انتخاب شده که نه تنها عاشق فیلم است بلکه خودش به عنوان بازیگری درخشان شناخته میشود. هشت سال پیش وی در کنار تیم برتون و دیگر اعضای گروه داوری فیلم «تنها کسی که میتواند زندگیهای گذشتهاش را فرابخواند» ساخته آپیاتپونگ وراستاکول کارگردان تایلندی را به عنوان برنده نخل طلا انتخاب کرد.

فیلم به وقت شام تازهترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا، قصه فرمانده و سرباز، پدر و پسری مجاهد هست که ما فراز و فرودهای یکی از مأموریتهای آنها را با کارگردانی درخشانی در سینمای ایران مشاهده میکنیم. همه چیز در اجرا فوق العاده است، اما فیلم حاتمی کیا در سطح میماند و آن مضامینی که فیلمساز داعیه تأثیر آنها را دارد به خوبی منتقل نمیشوند. عمیق نشدن فیلمنامه بر روی جزییات عقیدتی، آن اجرای درخشان را عقیم ساخته و ما با اثری روبهرو هستیم که همچون دیگر تریلرهایی همچون یونایتد 93 (2006) و نمونههای مشابه نمیتوانند تصویری عمیق از تروریستها یا هواپیمارباها داشته باشد.
ادامه مطلب نقد فیلم به وقت شام؛ کارگردانی درخشان و فیلمنامه ضعیف
سال 2018 پنجاهمین سالگرد یکی از شاهکارهای تاریخ سینما یعنی «2001، یک اودیسه فضایی» است و مجامع هنری مختلف هر کدام به نحوی از آثار هنری استنلی کوبریک این فیلمساز فقید آمریکایی استقبال میکنند.
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، کوبریک پیش از فیلمساز شدن به عکاسی از سن سیزدهسالگی و زمانی که پدرش یک دوربین گرافلکس به او هدیه داد؛ شروع شد. وی مدتی بعد بهعنوان عکاس مدرسه برگزیده شد و پس از پایان دوره دبیرستان با فرستادن عکسهایش برای مجله لوک نیویورک این رشته را بهصورت حرفهای پیگیری کرد. استعداد درخشان او در شناختن ابعاد و کمپوزیسیون تصویر از همان زمان قابل بازشناخت بود. حال یک ماه بعد در تاریخ 3 می تا اواخر اکتبر نمایشگاهی با نام «از لنزی متفاوت: عکاسی استنلی کوبریک» در «موزه شهر نیویورک» برپا خواهد شد.
ادامه مطلب نمایشگاه عکسهای استنلی کوبریک در موزه نیویورک

رییس کانون پخش کنندگان سینما با اشاره فروش یک میلیارد و هشتصد میلیون تومانی فیلم های اکران نوروزی در روز گذشته، این روز را رکورددار فروش در تاریخ سینمای ایران اعلام کرد.
علی سرتیپی رییس کانون پخش کنندگان سینمای ایران پس از اعلام این خبر گفت: خوشبختانه فروش هفت روز اخیر آثار سینمایی به نمایش درآمده در اکران نوروزی نشان داد که میزان فروش فیلم ها نسبت به سال گذشته با وجود اینکه قیمت بلیت ها در برخی از سینماها با همان نرخ سال قبل ارایه می شود، روند رو به افزایشی داشته و استقبال مردم بسیار گرم تر شده است.

امیررضا کوهستانی برای دومین بار و با نمایش «بی تابستان» در بخش اصلی فستیوال بین المللی و معتبر آوینیون حضور پیدا می کند.
به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر به نقل از خبرگزاری مهر، نمایش «بیتابستان» (Summerless) جدیدترین تولید گروه تئاتر «مهر» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی در جلسه مطبوعاتی ۲ فستیوال بزرگ اروپایی که ٨ فروردین به صورت همزمان برگزار شد، به عنوان یکی از آثار شرکتکننده در بخش اصلی هفتاد و دومین دوره فستیوال بین المللی آوینیون و همچنین فستیوال هنر بروکسل (KFDA) معرفی شد.
ادامه مطلب نمایش بیتابستانِ امیررضا کوهستانی در جشنواره آوینیون

مصادره اولین ساختة مهران احمدی (بازیگر خوب کمدی) مانند دیگر فیلمهایی که در سینمای ایران تعدادشان بسیار زیاد است با ایده درخشانی شروع میشود و به شکل فاجعه باری ادامه و خاتمه مییابد. نوشتن در مورد ایده درخشان و عدم وجود قصه در سینمای ایران حوصله سر بر شده و چیزی که در اینجا با آن روبهرو هستیم ایده درخشان در قصه بیربط است. مصادره بیشتر از اینکه فیلم مهران احمدی باشد فیلم رضا عطاران است. اگر چند فیلم اول عطاران را نگاه بکنید با مقدمه خوبی شروع میشود و رفته رفته فیلم رو به افول میرود. به خصوص که فرم و ساختار فیلم هم در آغاز درخشان پی گرفته میشود و آن هم از سر و شکل میافتد.
ادامه مطلب نقد فیلم مصادره؛ ایده درخشان، قصههای بیربط با لحن رضا عطاران

آل پاچینو یکی از افسانههای بازیگری سینما که در کنار رابرت دنیرو در فیلم مارتین اسکورسیزی به نام ایرلندی Irishman بازی کرده است چند کلامی در مورد ارتباط خود با دیگر عوامل سخن گفت.
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، آل پاچینو که تا به حال در فیلمهای مارتین اسکورسیزی همکاری نداشته برای اولین بار جلوی دوربین این فیلمساز برجسته تاریخ سینما قرار گرفت. نکته دیگرش حضور دو همکار قدیمی اسکورسیزی یعنی رابرت دنیرو و جو پشی در این فیلم بود که کنار هم قرارگیری این بازیگران «ایرلندی» را به یکی از مورد انتظارترین فیلمهای سال 2019 تبدیل کرده است.
ادامه مطلب آل پاچینو از همکاریاش با دنیرو و اسکورسیزی سخن گفت