
مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد با آثار نامتعارف که چند هفته اخیر به نمایش گذاشته شدند برخورد میشود.
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از مهرنیوز، نمایشگاه آثار امیرناصر اخلاقی با نام «آریرگارد» در گالری هما است و دیگری نمایشگاه آثار محمد مساوات با نام «لثه» در گالری محسن و همچنین نمایشگاه «خارج از مرز» با آثاری از یحیی رویدل در گالری دیلمان از این جمله نمایشگاهها بودند که هادی مظفری مدیرکل تجسمی ارشاد اعلام کرد یا آثار پایین آورده شدهاند یا همچون گالری دیلمان خودشان روی برخی نقاط آثار چسب چسباندهاند که این از سوی خود گالری دار انجام شده است و یا اینکه در شورای گالریها موضوع برخورد با آنها بررسی خواهد شد.

چند روز پیش بنکسی هنرمند مشهوری که هویتش فاش نشده بر روی دیواری در ولز گرافیتی کشید که نزدیک به تخریب آن بود.
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، گرافیتی بنکسی بر دیوار یک گاراژ در منطقه پورت تالبوت که خود آن را «خوشامدگویی فصلی» خوانده است توسط شخصی مورد حمله قرار گرفت که میخواسته به آن آسیب بزند.
ادامه مطلب خوشامد گویی فصلی تازهترین اثر بنکسی از تخریب نجات یافت؛ مایکل شین حافظ آن شد
فروش گیشه جهانی در سال 2018 نسبت به سال قبل رشد کمی داشت که آنهم به دلیل حضور انتقام جویان با فروش بالای 2 بیلیون دلار بود.
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، انتقام جویان: جنگ ابدیت به چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شد. گیشه سینماهای آمریکای شمالی نیز 10 میلیون بلیت بیشتر از سال قبل فروخت و صدرنشین گیشه آمریکای شمالی فیلم پلنگ سیاه با فروش 700 میلیون دلاری بود. پلنگ سیاه پس از جنگ ستارگان و اواتار به سومین فیلم پرفروش گیشه آمریکای شمالی تبدیل شد.

نوع خاصی از «بودن» یا «هویت»
شکیبا شریفیان / دکتری پژوهش هنر
پنجمین نمایشگاه طراحی معاصر اصفهان، همچنان در راستای اهداف خود حرکت میکند و مروری بر نگرش چند نسل از هنرمندان تجسمی از طراحی را به نمایش میگذارد. در این نمایشگاه به مانند دورۀ چهارم آن، بهواسطه حضور پر رنگ هنرمندان زن فضایی زنانه بر نمایشگاه حاکم است. آثاری که بر فیگور زن و زنانگی این پیکره تأکید دارند و بخشی از دغدغههای زنان در ایران را نشان میدهند. از این روی آنچه در اکثر این آثار برجسته شده است پیکر یک زن یا پرترۀ یک زن است که به تنهایی در پس زمینهای خالی قرار گرفته و یا در ارتباط با پیکرههایی دیگر و یا در فضای محیط اطراف قرار گرفته است. بطور مثال در اثر «من، تنِ مامان» فیگور زن در ارتباط با نوزاد قرار گرفته و بدین ترتیب بر هویت مادری یک زن اشاره میکند و یا در اثر معصومه امینی از مجموعه زایش، زن سالخوردهای دیده میشود که مانند قدیسی که هالهای به دور سر دارد باری را در شکم حمل میکند و به زایایی و قداست این ویژگی در وجود زن میپردازد.

در مورد یک نمایشگاه میتوان از دیدگاههای مختلفی وارد گفتوگو شد که یکی از آنها رویکرد کیوریتور یا نمایشگاهگردان است. کیوریتور در ذهن مخاطب ایرانی چیزی میانۀ یک هنرمند و یک دلال هنری است؛ حرکت کیوریتور نیز خود میتواند به مثابۀ یک متن خوانش شود. متنی که چه «هنر» باشد، چه نباشد در هر حال با هنر در رابطه است و ما برای تعیین این رابطه چارهای جز رجوع به متن این رابطه که همانا رابطۀ میان کیوریتور و نمایشگاه اوست نداریم.

محمد مساوات کارگردان جوان و خوب تئاتر با نقاشیهای خود میهمان گالری محسن است.
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، نمایشگاه نقاشی های سیدمحمد مساوات با عنوان «لثه» روز جمعه ۳۰ آذر در گالری محسن (همکف و منفی یک) افتتاح میشود. محمد مساوات وقتی مینویسد به لذت نوشتن میاندیشد پیش از آنکه مفهوم یک به یک کلمات بر لذت نفسِ نگاشتن پیروز شود نیز نقاشی برای او یک لحن است پیش از آنکه شیوه بیان باشد.

نمایش «مثل آب برای شکلات» به کارگردانی ابراهیم پشتکوهی توقیف شد.
به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر، پس از گذشت 10 شب از نمایش «مثل آب برای شکلات» که رویا نونهالی نقش اصلی آن را ایفا میکرد این نمایش به دلیل ایرادات وارده به تیزر نمایش که در فضای مجازی پخش شده توقیف شد.